poniedziałek, 31 stycznia 2011

Broszurka konwesji Klanarchii na S&W:WB

Wrzucam wersje broszurkową konwersji Klanarchii na Swords & Wizardry: White Box.

Appendix N

Oto zbiór książek, rpgów, filmów i seriali które mnie inspirują do prowadzenia i tworzenia gier.

Książki

Grombelardzka legenda, Feliks W. Kres

Strażniczka istnień, Feliks W. Kres

Piekło i szpada, Feliks W. Kres

Północna granica, Feliks W. Kres

seria powieści o Mordimerze Madderinie Piekary

seria powieści o Koniaszu Żambocha

Bez litości, Żamboch

Czarna kompania Cooka


Filmy i seriale

Trzynasty wojownik

Flash Gordon

Beowulf (ten z Lambertem)

Fire & Ice

Wizards

Brotherhood of wolf

Sokół maltański

trylogia Mad Maxa

Krew bohaterów

Thundarr barbarzyńca

Diuna(ta Lyncha)

filmy o Conanie z Schwarzeneggerem

Twin Peaks(serial+film)

Samurai Jack


Gry fabularne

Dungeons & Dragons 3,5 ed.

Call of Cthulhu 6 ed.

3LBB

Mongoose Runequest II

Warhammer 1 ed.

Klanarchia

Carcosa

niedziela, 30 stycznia 2011

czwartek, 27 stycznia 2011

poniedziałek, 24 stycznia 2011

Polecanka: Under the Moons of Zoon

Under the Moons of Zoon jest to bardzo przyjemna, darmowa gra rpg z gatunku sword & planet autorstwa Luigi'ego Castellani'ego inspirowana głównie opowieściami o Johnie Carterze Edgara Rice'a Borroughsa. W podręczniku znajdziemy opis świata Zoon, prostą mechanikę opartą o kość sześciościenną oraz dużo grafik na całkiem wysokim poziomie!

Klanarchia d20: karta postaci




Oto karta do mojej Klanarchii d20, karta autorstwa Jagmina, przeróbka ja.

Tajny projekt: broszurka I: Magia i Awanturnicy

niedziela, 23 stycznia 2011

3LBB jako jeden tom!

Przeglądając forum 0d&d trafiłem przypadkiem na to. Bardzo fajnie zedytowana wersja 3lbb z boskimi grafikami Franka Frazetty! 

Mój system?

Jest taki etap w przerabianiu systemów, gdy gra nie przypomina tego czym kiedyś była. W moim wypadku właśnie to nastąpiło. Czas chyba odłożyć swoje sfatygowane podręczniki do Dungeons & Dragons 3.5 i spisać własny system tylko luźno bazujący na grze-matce.

Jak mógłbym najkrócej opisać swoją mechanikę? Chyba najodpowiedniej byłoby jako "okrojoną d20 ze staroszkolnymi aspiracjami". W sumie nawet trudno nazwać to systemem autorskim, bo sam go nie wymyśliłem, bliżej temu do autorskiego kolażu. 

Tworząc moją hybrydę bazowałem na:

- Call of Cthulhu 6 ed.

- Dungeons & Dragons 3.5 ed

- Mongoose Runequest II

- 3LBB

- Swords & Wizardry: Whitebox

- d20 Modern

Czy planuję go w jakikolwiek sposób wydać? Hm, w sumie nie wiem czy byłby ktoś nim zainteresowany(EDIT: połączyłem wsyzstkie pliki i w sumie tekst jest gotowy, wymaga tylko wygładzenia).

Poza tym mam na głowie jeszcze kilka innych projektów(m.in. Dziwne Pola, spisanie sandboxa klanarchiowego, sandbox science-fantasy) i conajmniej 2 recenzje(Supplement V: Carcosa i opis Tekumel-patrz pasek po prawej) do spisania.

Subiektywny przegląd OSR-owych nowości


David Proctor wydał Realms of Crawling Chaos- dodatek do Labirinth Lorda zawierający wskazówki jak wprowadzić mitologię Cthulhu do swoich kampanii. Więcej na blogu autora.

Brave Halfling przestaje wydawać Swords & Wizardry White Box i poinformowało o planach wydania nowego retroklona- Delving Deep. Będzie to system z dwiema "ścieżkami" opcji, pierwsza z nich będzie odpowiednikiem Swords & Wizardry: White Box(retroklon 0D&D), druga natomiast będzie symulować Holmes D&D.

czwartek, 20 stycznia 2011

Klanarchia d20: klasy cz. I

Oto pierwsza część klas do Klanarchii d20 zawierająca w sobie zasady dla Siepaczy, Żerców, Szabrowników i Klanytów.

Clanarchy: Dark Fantasy Roleplay

Świetna wiadomość, Klanarchia zostanie wydana po angielsku. Wydawca ani data wydania jeszcze nie są znane, ale to i tak super.

Link do strony: Clanarchy: Dark Fantasy Roleplay

środa, 19 stycznia 2011

Klanarchia d20: Wolne Rodziny

Wrzucam zasady Wolnych Rodzin do mojej nadchodzącej sesji klanarchiowego sandboxa.

Soldaci

+2 do S; +2 do Atletyki

Hanzyci 

+2 do Cha; +2 do Obycia

Technoklanyci

+2 do Int; +2 do Uzdolnień technicznych

Rytualiści

+2 do Mdr ;+2 do Wiedzy o sługach Ciemności

Gry które chciałbym poprowadzić w 2011

Już pół miesiąca minęło od Nowego Roku a ja nie mam postanowień moworocznych. To trzeba zmienić. A więc:

- chciałbym poprowadzić kampanię w Tekumel

- chciałbym poprowadzić Mouse Guard na d20

- chciałbym pograć w Mutant Future w świecie wykreowanym przez Bakshi'ego w filmie Wizards

- chciałbym wreszcie wydać swój setting Dziwne Pola ad 1666

Tylko tyle, albo aż tyle. Ciekaw jestem ile z tych postanowień uda mi się spełnić w tym roku

Wielkie Targowisko

Wielkie Targowisko jest największym skupiskiem unitów na tym obszarze. Jego główną funkcją jest wymiana handlowa, nadzorowana przez konsorcjum rodów Tozzi, Visconti, Scorsezo oraz Corleone. Wielkie Targowisko jest ogromnym miastem otoczonym wysokim murem, strzeżonym przez wiele wieżyczek wartowniczych. Nad bezpieczeństwem tego ośrodka czuwa 500 osobowy garnizon kirasjerów z Omamu.

 

 

 

Ważne miejsca:

- gmach konsorcjum

- boisko do gry w rozpłata

- boisko do gry w kundla

- dom Przodków

- Katakumby

- dzielnica targowa

- dzielnica kantyn i tawern

- dzielnica biedy

- dzielnica „Mały Omam”

 

Kirasjer: jak żołnierz z podręcznika

 

Kapitan kirasjerów: jak sierżant z podręcznika

 

Milicja rodowa: jak bandyta z podręcznika

 

 

 

 

 

 

Plotki

1.       W mieście jest śpioch

2.       Zbliża się wojna rodów hanzyckich

3.       Obecny przywódca konsorcjum jest splugawiony

4.       Do miasta zbliża się elitarny oddział wojska ebionickiego

5.       Po mieście szaleje technomantyczny konstrukt

6.       W mieście pojawił się wysłannik naczelnego inkwizytora Omamu

7.       W mieście grasują kanibale

8.       Co noc ginął ludzie, ktrórych oprawcy naznaczają dziwnym znakiem

9.       Soldacki klan próbuje uzyskać zapłatę od władz miasta za swe usługi

10.     W mieście działa wampir

11.   Hanzyci biją „zepsutą” monetę

12.   Codziennie z ulic miast znikają ludzie

13.   W przyszłym tygodniu rozpoczynają się mistrzostwa w Rozpłata

14.   Drużyny rozpłata z różnych klanów przybywają do Wielkiego Targowiska

15.   W dzielnicy biedoty pojawił się dziwny splugawiony kult

16.   Pater Familias rodu Tozzich co chwile wysyła szabrowników do Złomowiska po jakiś dziwny przedmiot, lecz żaden z szabrowników nigdy nie powrócił z takiej wyprawy

17.   Wojna skrytobójcza pomiędzy hanzyckimi rodami

18.   Za dwa dni ma mieć miejsce ustawka kibiców przeciwnych drużyn kundla

19.   Do miasta przybył inkwizytor wraz z egzorcystami

20.   W mieście za trzy dni będzie miał miejsce festyn na cześć Przodków.

Pathfinder wyprzedza w sprzedaży czwartą edycję

Amerykańska blogosfera huczy na temat rosnącej sprzedarzy Pathfindera na niekorzyść 4. edycji Dungeons & Dragons. Czy to koniec giganta? Nie, wiem możliwe, nie jestem wnikliwym obserwatorem nowej edycji pierwszego erpega, ale z tego co zaobserwowałem wizardzi rozmieniają się na dobre - oprócz zasad z podstawowej trójcy(phb, mm i dmg) pojawiły się jeszcze essentials i red box. I tu według mnie rodzi się pytanie - które zasady są obowiązujące? To i pewnie wiele innych czynników skłoniło naszych zachodnich "braci w hobby" do przerzucenia się na Pathfindera, do którego wystarcza jeden podręcznik(no dobra bestiarusz też się przyda). Nie wiem jak Was, ale mnie ten stan rzeczy bardzo odpowiada, dedeki w obecnej postaci w ogóle mnie nie interesują, zajmują niepotrzebnie dużą część rynku nie pozwalając tym samym innym grom wybić się. Czekam podekscytowany na rozwój wydarzeń.

niedziela, 16 stycznia 2011

Mapa Rubieży


Wrzucam mapę Rubieży z nałożoną siatką heksagonalną. Jeden heks jest równy około 240 kilometrom.

sobota, 15 stycznia 2011

Zasady domowe

Obecnie przygotowuje nowe tabele spotkań i plotek do najbliższej sandboxowej sesji. Gracze poprosili mnie by prowadzić na bardziej nowoszkolnej mechanice. Nadal jednak nie chcieli oryginalnej mechaniki Klanarchii, więc zdecydowałem się na okrojoną d20, aby zaoszczędzić sobie czasu na konwersji już przygotowanych materiałów. 

Zasady domowe:

- 3k6 zamiast 4k6 podczas losowania atrybutów

- obrona jak w d20 Modern zamiast klasy pancerza

- pancerz redukuje obrażenia zamiast bonusu do obrony

- klasy: żerca, siepacz, szabrownik, śniący, technomanta, wiedźmiarz, rzecznik rodu, przepatrywacz, klanyta

- jednominutowa runda(tylko ruch i zwykły atak, reszta w opisie)

Po sesji wrzuce raport z nadchodzącej sesji. Narazie to wszystko. 

środa, 5 stycznia 2011

Drużyna



Wspólnie z moim starym składem erpegowym odświeżyliśmy naszą działalność. W najbliższym czasie poprowadzę im mój klanarchiowy sandbox, ale na zmienionej mapie, którą umieściłem powyżej. Mapę zmieniłem po uprzednich 2 kampaniach w tym środowisku, gdy okazało się, że gracze zbyt szybko odkrywają wszystkie tajemnice przedgórza i okolic.

Obecny skłąd drużyny stanowią:

- Asia- Giovanna z rodu Genovese, hanzycka wiedźmiarka

- Marek- Szelest, soldacki szabrownik

- Kuba- Mordechai, śniący rytualista z klanu Ewangelistów