poniedziałek, 14 marca 2011

Tekumel I


Tym postem chciałbym rozpocząć serię artykułów o świecie tworzonym przez profesora M.A.R. Bakera, obecnie mało popularnym, ale o bardzo oddanym fandomie.

Pierwszy raz zetknąłem się z tym światem dzięki krótkiej historii gier fabularnych zawartej z tyłu podręcznika do Wiedźmina: gry wyobraźni. Tam Tekumel, a właściwie gra w tym świecie osadzona- the Empire of the Petal Throne była tylko wspomniana jako drugi erpeg na świecie. W tym czasie nie byłem jakoś zainteresowany grzebanie w pierwocinach naszego hobby. Jednak jakiś czas temu postanowiłem przyjrzeć siębliżej temu tworowi. Tak więc popytałem się na anglojęzycznych forach, jak zdobyć legalnie podręczniki opisujące ten świat. Zakupiłem(nie był to mały wydatek) the Empire of Petal Throne(piewszt erpeg osadzony w świecie Tekumel i zarazem druga gra fabularna ever), the Sword & Glory sourcebook vol. 1(potwornie szczegółowy opis świata), Tekumel bestiary(tutaj łatwo domyśleć się o co chodzi), Mitlanyal(opis bóstw) oraz the Book of Ebon Bindings(opis demonów). Tak wyposażony zacząłem zgłębiać wiedzę o świecie. W sumie to narazie tyle, w najbliższym czasie gdy odpisze mi Jeff Berry(jeden z pierwszych graczy profesora Bakera) to zamieszczę wywiad z nim tyczący się właśnie Tekumel.

Narazie.

2 komentarze:

  1. Świetnie! Czekam na więcej! Zwłaszcza, że od Jarla usłyszałem dużo ciepłych słów o Tekumel.

    OdpowiedzUsuń
  2. Postaram się wrzucić historię świata na dniach, a co do wywiadu, to nadal czekam na odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń