poniedziałek, 28 lutego 2011

Klanarchia: inspiracje XXII




Magia i Miecz rpg: karta postaci II

Okładki do Magii i Miecza RPG

Oto wstępne wersje okładki pudełka(grafiki są tymczasowe, autorstwa Jarosława Musiała) trzech broszurek do mojej darmowej gry rpg:




czwartek, 24 lutego 2011

Planeta Cthlol: grzyboludzie II


Moja koleżanka zgodziła się ilustrować mojego sandboksa Planeta Cthlol, z którą też w niego gram. Oto Jej wersja grzyboludzia:

Klanarchia: inspiracje XX




środa, 23 lutego 2011

Serialowe polecanki: Thundarr the Barbarian



Szukałem jakiś inspiracji do Klanarchii i natrafiłem w swojej kolekcji DVD na animowany serial Thudnarr the Barbarian. Odświeżyłem go sobie i oniemiałem. Toż to praktycznie Klanarchia w czystej postaci!

Rzecz się dzieje ok. 3994 roku, dwa tysiące lat po tym jak wielki meteoryt rozwalił Księżyc na skutek czego Ziemię ogarnął chaos i zniszczył świat jaki znamy. Odrodzony stał się światem dziwnym, pełnym okrucieństwa, magii i szalonej nauki. W ciągu dwóch sezonów serialu poznajemy przygody Thundarra Barbarzyńcy i Ookla z rasy mok(włochate coś, a'la wookie) oraz księżniczki Ariel zdolnej czarodziejki. Perypetie naszych bohaterów nie porażają zawiłością fabuły, ani głębią bohaterów, jednak pojawia się wiele patentów wprost idealnie nadających się do Klanarchii.
Jeśli miałbym powiedzieć do czego jest ten serial podobny, to na zdecydowanie najwidoczniejszmi inspiracjami były opowiadania o Conanie( główna postać serii- Thundarr), Gwiezdne Wojny(Ookla the Mok to praktycznie plagiat Chewbacca'i, słoneczny miecz Thundarra) no i gra rpg Gamma World. Przypomina także późniejszego He-mana i She-ra'e.
Kolejny serial w kolejce: Highlander.

Klanarchia: inspiracje XIX




wtorek, 22 lutego 2011

Planeta Cthlol: grzyboludzie




Niestety nie jestem mistrzem rysowania, no ale starałem się. Przynajmniej macie wgląd jak sobie wyobrażam grzyboludzi. Która wersja jest lepsza?

Klanarchia: inspiracje XVIII




poniedziałek, 21 lutego 2011

niedziela, 20 lutego 2011

Magia i psionika na Cthlol

Zastanawiałem się jak rozwiązać sprawę magii i psioniki na planecie Cthlol. Widzę to tak:
- istnieje magia rytualna, dzięki której można komunikować się/prosić odary bogów z mitologii Cthulhu, bardzo niebezpieczna, zawsze wymagająca krwawej ofiary i powodująca obłęd
- drugi rodzaj magii, to magia szamańska pochodząca od duchów natury, w miarę bezpieczna choć prosząc o zadużo owi patroni mogą się wkurzyć
- no i w końcu psionika, moc umysłu, którą może posiadać każdy

Od strony mechanicznej - totalnie porzucam vancian magic, na rzecz bliżej jeszcze nieokreślonego systemu manowego. Rytuały nie będą wymagać żadnego szkolenia, jedynie opis rytuału i ofiarę. Będą to potężne czary.

Magia szamańska będzie wymagała umiejętności magia szamańska(Mdr) i będzie dostarczała pomniejszych bonusów. Porażka w teście będzie oznaczała gniew duchów.

Nad psioniką jeszcze się zastanawiam.

Narazie.

Mini-AP: Planeta Cthlol - wprowadzenie


Wczoraj od godziny 21:00 do mniej-więcej 24:00 prowadziłem koleżance wstępną sesję do tworzonej przeze mnie sandboksowej kampanii. Gra ta nie była stricte rozegrana według prawideł tego staroszkolnego modelu gry, bo znajoma dopiero co rozpoczyna swoją przygodę z taką zabawą.

Na orbicie po ciemnej stronie Księżyca odkryto dziwny dysk, którego badanie zlecono postaci mojej znajomej oraz czterem BNom. Naruszenie spokoju tego starożytnego artefaktu nie wyszło bohaterom na dobre - zostali przeniesieni na drugi kraniec galaktyki a może nawet jeszcze dalej.

Bohaterowie budzą się w dziwnym układzie gwiednym o dwóch gwiazdach. W wyniku awarii systemu podtrzymywania życia, są silnie zdeterminowani do odnalezienia jakiegoś miejsca ratunku.
Inżynier pokładowy wysłał sondę na najbliższą planetę, aby zbadać skład jej atmosfery. Niestety owa sonda zwróciła uwagę grupy Próżniowych Bestii, które to zaatakowały statek i zmusiły załogę Odkrywcy 7 do "twardego" przymusowego lądowania, na tej dziwnej nowo odkrytej planecie usianej tysiącami wysp i wysepek. Na tym zdarzeniu zakończyła się wczorajsza sesja.

P.S. Drodzy Czytelnicy(jeśli istniejecie:p), wybaczcie mi skrótowość tego raportu z gry, lecz niestety nie jestem biegły w owej formie, bowiem jest to mój pierwszy raz.

Narazie.

Planeta Cthlol: dwustronna karta postaci

Klanarchia: inspiracje XVI






sobota, 19 lutego 2011

Skończona mapa wyspy I na planecie Cthlol

Planeta Cthlol: karta postaci


Ciąg dalszy materiałów do mojego dzisiejszego sandboxa, tym razem karta postaci.

Rasy na wyspie Cthlol



Zastanawiałem się jakimi rasami zasiedlić wyspę obecnie tworzonego sandboxa. Wybór padł na takie dość odjechane.

Grzyboludzie

Pi razy drzwi tak wyglądają. Społeczeństwo grzyboludzi jest matriarchalne, o strukturze plemiennej. Ich odwiecznymi wrogami są Hlugru. Żyją w ziemiankach pośród grzybowych puszcz.

Hlugru
Hlugru są niebieskolicą rasą humanoidalną. Właściwie są jajorodnymi ssakami. Są bardzo brutalną rasą. Bardzo popularne są w ich kulturze rytualne pojedynki i krwawe ofiary ku czci kosmicznym bogom. Żyją w namiotach podobnych do indiańskiego tipi. Najważniejszym członkiem każdej społeczności jest szaman odpowiedzialny za leczenie i życie duchowe plemienia.

Sandbox w 3 godziny


Dzisiaj w południe rozmawiałem z koleżanką ze studiów i poprosiła mnie o sesję przez gadu-gadu. Jako, że mam strasznego hype'a na sandboksy toteż, wprowadziłem ją w temat i własnie tworze wyspę na której będzie toczyć się dzisiejsza przygoda. A oto mapa:
Postanowiłem stworzyć coś odjechanego. Gra ma być w konwencji weird science-fantasy. Głównie inspirowałem się materiałami z blogów the Weirdlands of Xhuul oraz the Yaqqothl Grimoire oraz odrobinął Gwiezdnych Wojen(szczególnie planetą Wayland) i światem Tekumel(a tutaj rasą Ahoggya). Mapa jak widać już jest na ukończeniu. Przy jej tworzeniu korzystałem z Hexgraphera oraz GIMPA 2.0. Jeszce pozostały mi do zrobienia tabele plotek i spotkań. Jak je skończe to też wrzuce tutaj, możę komuś się przyda. Narazie.

Klanarchiowy sandbox ostateczna wersja mapy


Postanowiłem ręcznie narysować mapę do swojego sandboksa aby robiła wrażenie bardziej "staroszkolnej".

Klanarchia: inspiracje XV